08.10.2017      Коментарі Вимкнено до Бадіуззаман Саїд Нурсі

Бадіуззаман Саїд Нурсі

Бадіуззаман Саїд Нурсі – турецький ісламський богослов і вчений курдського походження , тлумач (муфассір) Корану.

Володіючи дуже хорошою пам’яттю , вже в ранньому віці Саїд Нурсі отримав приставку до імені Бадіуззаман ( «диво свого часу»).

Саїд Нурсі справив значний вплив на розвиток ісламу в сучасній Туреччині, а також по всьому світу. Все життя Нурсі супроводжувалося  незвичайними і небезпечними подіями. Він воював на фронті, побував в російському полоні, багато подорожував. Постійно перебував у центрі уваги великих політичних діячів Османської імперії, Туреччини та інших держав. Протягом 28 років неодноразово піддавався арештам, гонінням, замахам і іншому політичному  тиску, проте кожен суд його виправдовував. Є одним з найбільш вивчених і шанованих ісламських діячів в Туреччині і в тюркському світі, а також в ряді арабських країн і країнах Африки, проте мало відомий на Заході.

Вважаючи, що сучасна наука і логіка ведуть в майбутнє, він виступав за викладання релігійних наук в світських школах і сучасних наук в релігійних школах.

Нурсі присвятив значну частину своєї діяльності тлумаченню Корану, проблемам мусульманського суспільства, проте також приділяв увагу проблемам політичного та світського життя. Все це допомогло йому написати головну працю його життя «Рісале-і Нур» – коментар до Корану, значно відрізняється від класичних ісламських праць. Написаний ним тафсір носить назву «Рісале-і Нур», перекладений на 50 мов, друкується у багатьох країнах світу. Ці книги відкидають всі форми ворожнечі і насильства, закликаючи людей Писання об’єднатися з мусульманами в боротьбі проти безбожництва і розпусти сучасного світу. У 1950-х рр. Нурсі завдав візит в Константинопольську православну патріархію з пропозицією співпраці проти безбожництва, в той час, коли міжрелігійний діалог був нечуваним явищем. Ідеї ​​С. Нурсі збіглися з ідеологією II Ватиканського собору (ІІ Ватиканський собор проходив в Римі з 1962-1965 рр), визнанням Ватиканом традиційного ісламу, авраамічною релігією, що стало важливим етапом у розвитку мусульмансько-християнського діалогу.

В основному ведучи самотній спосіб життя, Нурсі зібрав навколо себе велику кількість учнів, які переписали безліч копій «Рісале-і Нур». Незважаючи на те, що з дня смерті Нурсі пройшло вже кілька десятиліть, його ідеї актуальні і в сучасному ісламському світі, а його учні продовжують поширювати «Рісале-і Нур».

Життю Нурсі присвячено безліч книг – в основному на арабській мові. На прохання учнів Нурсі ще за життя написав автобіографію, розділивши своє життя «Колишнього Саїда» і «Нового Саїда».